söndag 22 februari 2009

vinterpicnic!

Idag vill jag göra ett inlägg som egentligen ligger lite utanför själva middagsklubben, men som är kopplat till smakuppleveler och vänskap i allra högsta grad.

Jag vill tacka för förmiddagens fantastiska vinterpicnic med perfekt varm choklad ( röd mjölk, en sked cacao och två skedar socker per kopp fick jag veta), ljuvligt nybakat bröd (please lägg upp receptet så att fler kan njuta, att inte behöva vänta på jäsning och sånt är ibland a och o) och något varmt att sitta på. Efter att ha pulsat ut i skogen med barnvagn, snowracer, en sovande bebis och en ibland glad och ibland väldigt arg underbar Sahara smakade Idas matsäck bättre än något! Så fint min vän!

Det var en riktigt vintrig söndag och runtomkring oss i skogen var träden vita av snö. Sjön nedanför vårt fikaberg var frusen och lite enslig. Det blir så tyst av snön. Allt smakar så gott av snön och kylan. Efter pulsande, tröstande, kämpande, kissförsök, snowraceråkning finns det ingenting som smakar så gott som varm choklad och ostmacka.

Vänskap,skog,varm choklad och ostmackka alltså..it makes a wonderful sunday!

Idag har vi även talat en del om nästa veckas tema.

Frankrike.

Vi är båda högst förväntansulla och har redan börjat vår research inför onsdagens trerätters som alltså ska vara av det franska slaget. Det luktar succe redan nu. Frankrike liksom, konossörernas hemland.


men nu, godnatt.

Ps. Ida, jag hoppas på en smakrapport från den italienska restaurangen pronto..använd gärna metaforer,hehe ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar